norge i grønt og rosa.

norway.norway.

i går feira eg 17.mai heilt på min eigen måte! sova til halv tre, eta is på yogurt heaven og ein fabelaktig middag heime etter ein rather traumatiserande trikketur heim til løkka. hei, norge, du er så bra! korleis feira de?

yesterday i celebrated the norwegian constitution day in my very own way: sleeping until two thirty, fro-yo and a fabulous dinner at home after a very loud tram ride home.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

• jeg dro en liten tur til byen med kjæresten min, hvor vi så på folketoget med noen venner. så spiste vi en is, ventet på bussen i tre kvarter, og dro hjem og spiste middag. etter det dro vi til noen fine folk og så på big bang theory og spiste rundstykker, ost, kjeks, og kake.

• Hadde en fortreffelig dag med russevenner og gjorde de siste sprellene. Spiste tre makroner og brus. Været i Skien var også forferdelig så hadde alt i alt en forferdelig dag. Har til orientering kommet opp i nynorsk eksamen. Alle leser bloggen din i disse dager!

• Døgna med noken andre russa, gjekk i to tog, åt middag med besta, og slokna på sofaen. FØR kakene. Så fekk kjæresten lurt meg opp i senga der vi sov noken tima, før det blei kvelds med familien hans.

• feira ved å spele i korps, ete mykje digg, gratis kake på samfunnshuset, skunde meg heim, sitje framfor dataen og flørte, og trene. Tenk på det. Eg har blitt sprek att.

• jeg kom hjem klokken elleve med toget fra røyken og det stod mange rare ting på lårene mine med kulepenn (SEX SEX SEX SEX SEX SEX SEX etc.) så jeg fikk ganske mange blikk. litt spennende, egentlig. og rart.

• Jeg gjorde alt som hører med i den klassiske nasjonaldagfeiringen: Pyntet meg, drakk sprudlevin til frokost i selskap med gode venner, spiste is og kake, hørte på kor og korps med klump i halsen, kysset på kjæresten min og spiste stor middag til kvelds. Jeg ELSKER 17. mai! Bra du koste deg, du også!

• eg feira med mat i frå klokka sju til klokka sju på kvelden. altså. eg var eigentleg invitert til frukost klokka halv ti, men då fekk eg litt snøring i halsen, og tenkte herligland, skal eg ikkje få min daglege halvtime med graut og avis og ei kanne te, så eg sneik meg opp tre timar før med orsaking om at eg skulle bake brød ( noko eg også skulle, to floger i ein smekk ) og åt 17.maigraut til både frukost og kvelds.

• Eg var ganske så fyllesjuk og trøtt da eg møtte opp på jobb kl 11. Matlysten var ikkje stor så eg åt ikkje før eg kom heim til grillmat og seinare kake med familien. Så det blei eigentleg ein ganske kosleg dag(vertfall kveld da).

• Hele skolen tok turen til sjømannskirken litt uten for Paris! Der var det bunader, 17.mai tog, nesten 300 nordmenn samlet og salg av pølser og is :) God stemning!

• Dette har ingenting med 17. mai å gjøre, men Bon Iver har gratis nedlastning på ny singel, og den er så fint at det gjør vondt. Jeg vil bo i den.

• alt er så fint her på bloggen din, jeg vet ikke helt hva jeg skal si… kan jeg bare skrive inn uendelig med hjerter her å håpe på at du forstår hvor mye jeg liker den fine bloggen din? <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 x ∞

• jeg var tradisjonell og følte patriosmen skyte frem. dagen begynte med stor frokost med fine folk, hvor det ble den årlige bunadssnakken. jeg og besteveninna mi tok på oss hatten som hører til nordmørsbunaden og følte oss som to fine alver. videre gikk jeg såklart i tog og spiste masse masse is. Bra dag, med mye rødt, hvitt og blått. Trist at jeg ikke får oppleve den neste år siden jeg er i ENGLAND. ååh, gleder meg til det og da!

• Stod opp klokken åtte for å forberede fantastisk frokost for meg, kjæresten og en god venninne. Spiste og snakket i flere timer. Dro til byen for å hilse på familien og se litt på borgertoget, dro hjem igjen for å slappe av, spise sjokolade og klemme på kjæresten.

• Tok på kjole og dro ned til byen sammen med romkameraten min for å se på barnetoget og vifte med flagg. Bunaden min ligger dessverre pakket ned hjemme hos foreldrene mine. Der møtte vi min store crush og kjæresten hans. Vi klarte å miste henne, og jeg var litt gladere for det enn jeg kanskje burde.

• Jeg spiste 17 mai frokost med venner, så på folketoget hvor verdensmesterskapet i bart gikk, spiste is og pølse, og når jeg var ferdig med alt det gikk jeg hjem i regnet og sov helt til 18 mai:P

• jeg tok fly fra københavn grytidlig og sa hadet til mamma og pappa på gardermoen, før jeg hoppet på toget til kjæresten min. vi spiste is og så på film, og det var den første søttende mai-dagen uten bunad og byvandring, som var litt rart på en fin måte.

• Jeg og kjæresten min nøt årets første grilling hos bestekompisen min. Han og kjæresten har nettopp kjøpt nytt, fint hus og det ble masse masse god mat og alt for mye kake! =)